Posts

Wahai Warga Nigeria

Wahai warga Nigeria, dengarlah juga luahan kami orang-orang Melayu di Malaysia.

1. Nenek moyang dan Datuk kami adalah penduduk asal di Tanah Melayu.

2. Sekitar tahun 1948-1957 dulu, mrk bekerja sebagai pesawah dan nelayan di kampung-kampung.

3. Mereka tak sedar pun penjajah British telah membawa masuk pendatang dari Tanah Besar China melalui sistem “kangchu” utk bekerja di lombong-lombong bijih timah di Malaya.

4. Mereka juga tidak tahu penjajah turut membawa masuk pendatang dari India melalui sistem “kanggani” untuk bekerja di ladang2 getah milik British di Malaya.

5. Nenek moyang kami tak tahu menahu pun tentang rancangan British membawa masuk jutaan pendatang asing ini untuk bekerja bagi kepentingan ekonomi British.

6. Tiba-tiba pada tahun 1955, ketika pilihanraya umum pertama Malaya, Tunku Abdul Rahman paksa nenek moyang kami bersetuju dengan dasar Umno utk memberikan taraf warganegara kepada pendatang asing.

7. Tok nenek kami di beritahu Kita kena Kasihan kpd kesusahan pendatang asing ni yang dah takde Tempat nak pergi bila Malaya Merdeka nanti dan atas dasar simpati, tok nenek kami pun terpaksa setuju lah dgn cadangan Tunku.

8. Tok nenek kami di beritahu Tunku bahawa sbg balasan Kita Beri taraf warganegara kpd pendatang, mrk akan iktiraf hak istimewa MELAYU, bahasa Melayu dan terima Raja2 Melayu sbg tanda kesetiaan mrk kpd Negara.

9. Jadi dalam tempoh 1957 hingga 1970, kira-kira 1.75 juta kaum pendatang mendapat taraf warganegara dengan di kecuali kan syarat fasih Berbahasa Melayu dan di kecuali kan ikrar taat Setia.

10. Tok nenek kami tak tahu rupanya Tunku dah tipu tok nenek kami dan melanggar peruntukan Perlembagaan krn syarat Wajib bahasa Melayu dan Wajib angkat Ikrar adalah syarat Perlembagaan yg Wajib di patuhi.

11. Kini selepas 62 tahun Malaya Merdeka, kami bangsa Melayu di tindas di Bumi sendiri, nak kerja payah sbb cicit pendatang yg dah jadi tokey besar kat sini syarat kan kena fasih bahasa mandarin sebelum boleh di terima kerja Pasang skru kat sykt mrk.

12. Mrk juga dah persoalkan hak istimewa MELAYU dan mrk enggan Berbahasa Melayu dlm urusan rasmi Kerajaan.

13. Kerajaan kami pun walaupun PM nya Melayu, tak kira lah krjn lama atau krjn baru, semua lembik tunduk pada tokey2 Cina dan kami kekurangan peluang kerja sbb tak mampu membayar rasuah kpd pegawai2 krjn dan org2 politik Melayu sptmana kemampuan sykt pendatang membayar rasuah kpd pemimpin kami yg korup.

14. Kami ingat tukar Kerajaan ni keadaan akan berubah, tapi lagi teruk kami kehilangan kerja dan kos hidup meningkat.

15. Kami nak meniaga air balang tepi Jalan pun kena halau mcm anjing sedangkan bangsa pendatang buat kanopi monkeytent tepi jalan pun takpa asalkan ada duit jolok kat penguatkuasa yg terdiri dari bangsa kami juga yg korup.

16. Jadi pendatang Nigeria sekelian, hangpa jangan mintak lebih2 la kat Negara ni.

17. Kami pun susah, hangpa nak senang mudah?

https://m.malaysiakini.com/news/483767

#RasisBerperlembagaan

Luahan rasa,

Mohd Khairul Azam Bin Abdul Aziz
Naib Presiden Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTRA)

KAUM PENDATANG DIKECUALIKAN DARI MEMATUHI SEMUA SYARAT???

Saya taknak cakap sangat pasal semakin berkurangnya bajet Kerajaan di peruntukkan untuk Pendidikan Bumiputera melalui Mara.

Terlalu klise jika saya mengulas dari sudut itu.

Saya nak ulas dari sudut Kontrak Sosial.

Ketika pendatang bukan Melayu di berikan taraf kewarganegaraan Malaya, mrk bersetuju sbg membalas kebaikan orang Melayu menerima pendatang sbg warganegara, mrk mengiktiraf Hak Keistimewaan Orang Melayu yang di zahirkan melalui Perkara 153 Perlembagaan.

Kewarganegaraan di berikan kpd mrk tanpa syarat. (Walaupun sebenarnya ada syarat spt Wajib mengangkat sumpah taat Setia kpd Raja dan Negara serta Wajib fasih Berbahasa Melayu) tetapi Tunku mengecualikan kesemua syarat Perlembagaan berkenaan demi memastikan dalam tempoh 24 jam, jutaan Pendatang mendapat taraf kewarganegaraan mutlak, tanpa syarat, membolehkan mrk mempunyai kedudukan istimewa di sisi Perlembagaan sama seperti pribumi.

Jika pribumi tidak meletakkan apa2 syarat kepada pemberian kewarganegaraan, mengapa sebagai balasan untuk Bumiputera menikmati hak keistimewaan Melayu, di kenakan syarat kena 10 A berderet baru boleh dapat biasiswa penuh?

Kenapa untuk Bumiputera di kenakan Macam2 syarat sebelum boleh menikmati keistimewaan, sedangkan kaum pendatang di kecuali kan dari mematuhi semua syarat???

#RasisBerpelembagaan

Buzze Azam
Selayang
9 Julai 2019

 

Buzze Azam Menulis

Autonomi diri Aku

Aku bangunkan tiang-tiang kekuatan untuk tetap berharap. Berharap tanpa sekelumit keraguan. Kerana keraguan itu diciptakan hanya untuk bangsa yang kalah.

Kalau hanya memasrahkan keadaan pada kebimbangan maksudnya kau sendiri tak tau kau tu siapa. Bukan memujuk hati, bukan membohongi diri, aku sebenarnya melihat semesta kagum dengan perjuangan yang aku junjung.

Dan isyarat ini aku tafsir dengan bahagia. Dan rasa bahagia aku ini takkan dapat kau lihat dengan aksesori dunia yang kau punya.

Bersendiri melawan arus bukanlah satu perkara yang mudah. Apatah lagi berada di tengah parodi manusia urban yang hidup bermacam watak wayang kulit yang khayal dalam kesombongan yang entah apa-apa.

Kasihan.

Biarlah.. Aku maafkan, dah lama aku maafkan.

Mereka yang di luar alam fikirku tak pernah tahu. Mereka tidak akan memahami. Mereka tidak pernah mahu mengerti.

Aku yang sendirian berusaha bercerita dalam diam.

Aku yang sendirian berusaha mengenal dalam kejauhan.

Dan satu yang sangat aku tahu, aku mencintai alam fikirku. Dan mata fikirku tak akan pernah meninggalkan alam khayal ku.

Misteri tak akan lagi menjadi gelisah di dalam setiap hati-hati kamu. Akan tiba saatnya nanti semua tanya tak akan lagi menjadi soal.

Mungkin tak ramai yang mengenalku.

Nama panggilan ku Buzze Azam.

Aku inginkan kebebasan.

Dan ini autonomi diri Aku.

https://ms.m.wikipedia.org/…/Mohd_Khairul_Azam_Bin_Abdul_Az…

#Ready4PRU
#BeraniKalah
#RasisBerperlembagaan
0129770412

Buzze Azam Menulis

13 Mei 1969 : Bolehkah peristiwa 13 Mei berulang?

Punca berlakunya 13 Mei 1969 tak boleh di samakan langsung dengan penindasan kaum, pengasingan kaum atau dasar penghapusan etnik kaum di mana2 Negara lain.

Sesiapa yang cuba mengaitkan peristiwa 13 Mei 1969 dengan peristiwa2 perkauman di negara lain, itu tandanya dia BODOH dan NANGOI

13 Mei 1969 adalah peristiwa unik yg hanya berlaku di Malaysia mengikut kronologi berikut :-

1. Pendatang haram di berikan taraf warganegara oleh penduduk asal.

2. Pendatang haram berkembang biak dan keturunan mrk juga bertaraf warganegara.

3. Bila mrk dah ramai bilangannya, termasuk kesan pengaruh fahaman komunis, mrk mula bertindak biadap dengan penduduk asal.

4. Penduduk asal ketinggalan dari sudut ekonomi dan di buli oleh bangsa pendatang yg lebih kaya berbanding penduduk asal.

5. Bila pendatang telah menguasai ekonomi, mrk cuba menguasai politik pula dan tahun 1969, semua Kerusi politik di Bandar telah berjaya di kuasai mereka.

6. Maka mrk mula besar kepala dan cuba menghalau penduduk asal balik ke kampung.

7. Org Melayu hilang sabar dgn kebiadapan Cina ni lalu bertindak balas mempertahankan Maruah bangsa dan agama.

8. The rest is history.

Bolehkah peristiwa 13 Mei berulang?

Jawapan : Pasti boleh. Cuma kalau dulu hanya Melayu di lihat bermusuh dengan Cina. Tapi kali ini, kalau berlaku lagi, Selain dari Melayu vs Cina, akan berlaku juga Melayu Vs Melayu dan Melayu vs India.

So dah sedia ke?

THE PURGE?

Kenapa PUTRA?

Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTRA) telah di luluskan penubuhannya oleh ROS pada 8 Mei 2019.

Imej mungkin mengandungi: 6 orang, termasuk Azam Aziz, orang dudukGambar ini adalah suasana Sidang Media PUTRA pada 9 Mei 2019 utk mengumumkan penubuhan PUTRA secara rasmi.

Ahli Dewan Tertinggi PUTRA akan bermesyuarat pada 22 Mei 2019 untuk menstrukturkan kembali senarai Jawatankuasa Pusat yang akan di ketuai oleh Dato Ibrahim Ali.

Saya memilih PUTRA sebagai wadah Perjuangan politik kerana saya di berikan kepercayaan dan peranan besar oleh Presiden PUTRA utk meneruskan agenda Perjuangan berasaskan Perlembagaan Persekutuan.

PUTRA adalah satu2nya Parti politik yang saya sertai dan saya akan mula berkempen mengumpul keahlian PUTRA selepas mesyuarat 22 Mei 2019 nanti.

Saya berharap agar orang Melayu yang masih belum menyertai mana2 Parti politik sedia ada agar dapat mempertimbangkan utk menyertai PUTRA agar Kita dapat Bersama2 berjuang memperkasakan agenda Melayu dan Islam menurut Perlembagaan Persekutuan.

PUTRA akan mengumpul ahli dan menubuhkan cawangan Putra mengikut Pusat Daerah Mengundi seluruh Negara, seterusnya menubuhkan Bahagian Putra mengikut Kerusi Parlimen.

Sila terus mengikuti perkembangan dan pengumuman Putra yang akan di sebarkan dari semasa ke semasa melalui saluran media rasmi PUTRA yang akan di umum kan nanti.

Sekian terima kasih.

#RasisBerpelembagaan