Posts

Buzze Azam Menulis

Autonomi diri Aku

Aku bangunkan tiang-tiang kekuatan untuk tetap berharap. Berharap tanpa sekelumit keraguan. Kerana keraguan itu diciptakan hanya untuk bangsa yang kalah.

Kalau hanya memasrahkan keadaan pada kebimbangan maksudnya kau sendiri tak tau kau tu siapa. Bukan memujuk hati, bukan membohongi diri, aku sebenarnya melihat semesta kagum dengan perjuangan yang aku junjung.

Dan isyarat ini aku tafsir dengan bahagia. Dan rasa bahagia aku ini takkan dapat kau lihat dengan aksesori dunia yang kau punya.

Bersendiri melawan arus bukanlah satu perkara yang mudah. Apatah lagi berada di tengah parodi manusia urban yang hidup bermacam watak wayang kulit yang khayal dalam kesombongan yang entah apa-apa.

Kasihan.

Biarlah.. Aku maafkan, dah lama aku maafkan.

Mereka yang di luar alam fikirku tak pernah tahu. Mereka tidak akan memahami. Mereka tidak pernah mahu mengerti.

Aku yang sendirian berusaha bercerita dalam diam.

Aku yang sendirian berusaha mengenal dalam kejauhan.

Dan satu yang sangat aku tahu, aku mencintai alam fikirku. Dan mata fikirku tak akan pernah meninggalkan alam khayal ku.

Misteri tak akan lagi menjadi gelisah di dalam setiap hati-hati kamu. Akan tiba saatnya nanti semua tanya tak akan lagi menjadi soal.

Mungkin tak ramai yang mengenalku.

Nama panggilan ku Buzze Azam.

Aku inginkan kebebasan.

Dan ini autonomi diri Aku.

https://ms.m.wikipedia.org/…/Mohd_Khairul_Azam_Bin_Abdul_Az…

#Ready4PRU
#BeraniKalah
#RasisBerperlembagaan
0129770412

Tommy Thomas kesipuan – Siri 1

Tommy Thomas gagal menjawab soalan Tribunal SPR.

1. Ketika perbicaraan Tribunal SPR pagi tadi, anggota panel Tribunal merujuk kepada perenggan 7 HUJAHAN BERTULIS Peguam Negara bahawa Tribunal ini tidak hanya terhad untuk mencadangkan pemecatan tetapi boleh juga mencadangkan apa2 rekomendasi lain kepada YDPA jika sah wujud salahlaku di kalangan anggota SPR berkenaan.

2. Panel kemudiannya merujukkan Peguam Negara kepada Perkara 114(3) di baca bersama Perkara 125(3) Perlembagaan yang menyatakan bahawa Tribunal ini hanya boleh mencadangkan 2 Perkara sahaja kepada YDPA iaitu samada untuk memecat atau tidak memecat mereka yg di tuduh.

3. Tiada mana2 perkataan dalam Kedua2 Perkara berkenaan yg menunjukkan Tribunal boleh membuat rekomendasi lain sepertimana yg di cadangkan oleh Peguam Negara dalam perenggan 7 HUJAHANnya.

4. Tommy Thomas mengambil masa 40 minit untuk berhujah menjawab soalan yg di kemukakan oleh panel Tribunal.

5. Berpusing2 HUJAHAN Tommy Thomas sehingga terpaksa beliau merujuk kepada kes Mahkamah Agung di negara Namibia yg di laporkan Prosecutor-General of Namibia V Gomes and others (2016) 2 LRC 270 yang menyatakan bahawa walaupun sesuatu kes telah menjadi akademik, Mahkamah tetap boleh membicarakannya.

6. Kemudian Tommy Thomas turut mengakui Tribunal ini adalah “master to his own prosedur”. Tidak seperti Suruhanjaya Siasatan Di Raja yg tertakluk prosedurnya kpd Akta Suruhanjaya Siasatan 1950, Tribunal ini boleh membuat apa2 keputusan dan rekomendasi kpd YDPA krn tiada apa2 statut yg boleh menghalang rekomendasi berkenaan di buat.

7. Di pihak Peguam, kami tidak melihat hujah 40 minit Tommy Thomas itu menjawab soalan yg di kemukakan panel Tribunal terhadap beliau.

8. Tiba2 Tommy Thomas memaklumkan beliau perlu menghadiri satu tugasan penting di Putrajaya dan memohon sidang Tribunal di TANGGUHKAN jam 1.30 tengahari.

9. Jadi prosiding Tribunal tergantung di situ dan akan bersambung lagi di hari lain.

10. Sejujurnya saya tak rasa Tommy Thomas mempunyai aura sbg Peguam Negara Malaysia.

11. Mungkin Namibia lebih layak utk beliau.

Sekian terima kasih
Buzze Azam Aziz
MOHD KHAIRUL AZAM BIN ABDUL AZIZ
Peguambela & Peguamcara
0129770412

Jangan kecewa wahai PH.

Jangan kecewa wahai PH.

Dengan izin Allah jika Mahkamah Persekutuan nanti memutuskan PRK Dun Semenyih ini sebagai tidak sah dan terbatal, maka masih ada Harapan utk kamu menabur janji baru pada PRK Dun Semenyih 2.0 nanti.

Kepada BN pula jgn gembira sangat. Mana tahu akan ada PRK Semenyih 2.0. Maka teruskan lah membangkang di DUN tu yer kalau menang pun.

You have been warned

Wahai Kerajaan PH dan penyokong serta pemegang2 jawatan kanan Kerajaan atas kapasiti lantikan politik.

Dengar
Dengar
Dengar

1. Kamu boleh start pangkah setiap hari kamu telah memegang jawatan kat kalender lumba kuda kat umah kamu tu.

2. Kamu asing kan siap2 penyata duit gaji dan elaun yg kamu dah dapat

Ini kerana

1. Tak lama lagi kamu akan di isytihar kan sebagai Kerajaan Haram

2. Kamu kena refund semua gaji dan elaun yg kamu dah makan

YOU HAVE BEEN WARNED

By me.

#BeReady4PRU14

Hari ini hari mengundi PRK Dun Semenyih.

Saya tetap berpendirian bahawa pilihanraya kecil ini adalah tidak sah di adakan dan boleh di batalkan keseluruhan perjalanannya oleh Mahkamah atas alasan bahawa SPR tidak wujud selepas 1 Januari 2019 kerana kesemua 6 anggotanya telah meletakkan jawatan.

Yang tinggal dlm SPR hanyalah Pengerusi ya Art Harun seorang diri. Oleh itu, mesyuarat Art Harun bersama Pengerusi SPR yg di hadir oleh AZHAR AZIZAN HARUN bukanlah satu mesyuarat yang sah SPR krn mustahil seorang Manusia boleh bermesyuarat seorang diri.

Ini menjadi kan mesyuarat SPR pada 18 Januari 2019 utk memutuskan pengeluaran Writ dan tatacara pengendalian PRK Dun Semenyih ini adalah tidak sah.

Kes ini telah di rujuk ke Mahkamah Tinggi Shah Alam dan Hakim telah membuat keputusan menolak permohonan Plaintif serta mahkamah mengesahkan bahawa SPR boleh berfungsi walaupun Pengerusi bermesyuarat seorang diri.

Plaintif yang tidak berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Tinggi ini telah memfailkan Rayuan di Mahkamah Rayuan pada 1 Mac 2019.

Jadi tak kira siapa pun yg bakal di umum kan menang pada malam ini, jangan gembira sangat.

Tunggu selepas Mahkamah Persekutuan mengesahkan kemenangan kamu, baru boleh kamu dan penyokong kamu bergumbira.

Ya, mana2 pihak yg kalah di Mahkamah Rayuan nanti akan merayu pula ke Mahkamah Persekutuan.

#BeReady4PRU14