KENYATAAN MEDIA PARTI BUMIPUTERA PERKASA MALAYSIA (PUTRA) TERHADAP YB MUJAHID RAWA.

1. Pada 15 Januari 2020, Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTRA) telah mengeluarkan kenyataan Menyokong pekeliling KPM yang mengharamkan murid2 beragama Islam untuk menyertai sambutan perayaan pesta Ponggal yang di buat di sekolah seperti kenyataan di bawah.

https://www.facebook.com/996172770548218/posts/1481025342062956/

2. Adalah tidak mengejutkan apabila Menteri Pelbagai Agama di JPM mengeluarkan kenyataan semalam menggesa tindakan tegas di ambil ke atas pengeluaran pekeliling KPM berkenaan seperti di laporkan di sini :-

https://www.freemalaysiatoday.com/…/mujahid-gesa-tindakan-…/

3. PUTRA menegaskan bahawa kenyataan Menteri Pelbagai Agama JPM ini boleh di ibarat kan seperti telah memetik api pada tumpahan minyak.

4. Melayu dan Islam di buli sekali lagi oleh seorang Menteri yang nama sahaja seperti Melayu tetapi Jiwanya kafir.

5. Adalah jelas perayaan Ponggal melibatkan ritual kepercayaan terhadap Dewa awan, Dewa hujan dan Dewa matahari di kalangan penganut Hindu dan bagaimana Mungkin Menteri Melayu berjiwa kafir ini boleh mengeluarkan kenyataan menggalakkan murid2 beragama Islam untuk menyertainya?

6. PUTRA dengan ini mengecam kenyataan Menteri Pelbagai Agama JPM ini dan mengutuk sekeras-kerasnya sebarang tindakan Kerajaan untuk cuba mempromosikan kepercayaan agama lain di kalangan umat Islam yang jelas bertentangan dengan Perkara 11(4) dan 12(3) Perlembagaan Persekutuan.

7. PUTRA juga akan memantau jika ada sebarang tindakan tatatertib di kenakan terhadap mana-mana pihak di Kementerian Pendidikan Malaysia berkaitan pengeluaran pekeliling berkenaan.

8. Sekiranya ada, maka PUTRA menawarkan bantuan guaman Percuma kepada pegawai berkenaan untuk mendapat pembelaan sewajarnya setakat yang boleh dalam zaman kekejaman pemerintahan rejim Pakatan Harapan ini.

9. PUTRA juga mendesak Menteri pelbagai agama ini untuk mengulang syahadah beliau kerana di bimbangi keimanan beliau terhadap Ponggal telah merosakkan Iman beliau kepada Allah.

Sekian terima kasih.

Mohd Khairul Azam Bin Abdul Aziz
Naib Presiden
Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTRA)
0129770412
18 Januari 2020

KENYATAAN MEDIA PARTI BUMIPUTERA PERKASA MALAYSIA (PUTRA) 15 Januari 2020.

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

1. PUTRA merujuk kepada surat dari Pejabat Timbalan KSU Kementerian Pendidikan bertarikh 13 Januari 2020.

2. PUTRA menyokong penuh kandungan surat berkenaan kerana ianya Selaras dengan Perkara 3 Perlembagaan, Perkara 11(4) dan 12(3) Perlembagaan Persekutuan.

3. Perkara 3 Perlembagaan menyatakan bahawa Islam adalah ugama Persekutuan dan ugama-ugama lain boleh di Amalkan dengan  dan Damai di mana-mana Bahagian Persekutuan.

4. Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan pula menyatakan bahawa adalah menjadi kesalahan kepada mana2 penganut agama lain cuba menyebarkan agama mereka di kalangan umat Islam.

5. Perkara 12 (3) Perlembagaan Persekutuan pula menyatakan tiada mana2 orang boleh di paksa menyertai aktiviti keagamaan Selain daripada agamanya sendiri.

6. Apabila ketika-tiga peruntukan Perlembagaan Persekutuan ini di Baca secara bersama ia bermaksud pihak Sekolah milik Kerajaan Persekutuan tidak boleh mengadakan sebarang sambutan berkaitan keagamaan (selain daripada agama Islam) di sekolah dan (Jika di buat juga) hendaklah dibuat dalam keadaan aman dan Damai (tidak di lihat mengganggu kedudukan Islam sebagai ugama Persekutuan) dan hendaklah di buat secara kecil-kecilan (tidak berlebihan) serta tidak boleh di paksa kan murid2 beragama Islam dan yang yang bukan beragama Hindu untuk menyertai perayaan Ponggal berkenaan di sekolah.

7. Walaupun Ponggal di katakan bukan sambutan agama Namun Terdapat unsur-unsur penyembahan terhadap Dewa Hujan, Dewa Awan, Dewa Matahari dan Lembu yang boleh menyebabkan syirik di kalangan umat Islam.

8. Oleh itu, PUTRA percaya surat TKSU ini yang memetik keputusan JAKIM adalah bertepatan dengan Perlembagaan Persekutuan.

9. PUTRA memetik penghakiman YA Dato Mohd Noor Abdullah dalam kes Meor Atiqurahman v Fatimah Sihi yang menyatakan bahawa:-

“Islam ialah ugama bagi persekutuan tapi ugama-ugama lain boleh diamalkan dalam aman dan damai. Islam adalah ugama utama di antara ugama-ugama lain yang dianuti di negara seperti Kristian, Buddha, Hindu. Islam bukan setaraf dengan ugama lain. bukan duduk berganding bahu dengan agama lain atau berdiri sama sama tegak. Ia duduk di atas, berjalan dahulu, terletak di tempat medan, dan suaranya lantang kedengaran. Islam ibarat pokok jati. Tinggi, teguh, dan terang. Jika bukan sedemikian, Islam bukanlah ugama bagi persekutuan, tetapi adalah salah satu di antara beberapa ugama yang dianuti di wilayah ini, dan setiap orang sama-sama bebas mengamalkan mana-mana ugama yang dianuti. Tiada lebih di antara satu sama lain.”

Sekian dan terima kasih.

#RasisBeperlembagaan

Mohd Khairul Azam Bin Abdul Aziz
Naib Presiden
Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTRA)
0129770412

1

Aduan Ibu Bapa berkaitan perhiasan sambutan Tahun Baru Cina di sekolah

Adalah kami merujuk kepada perkara yang tersebut di atas.

2. Biro Aduan Awam dan Undang-undang PUTRA telah pun menerima aduan daripada ibu bapa berkaitan dengan perhiasan berkaitan sambutan perayaan tahun baru Cina di SMK Pusat Bandar Puchong 1.

3. Aduan-aduan yang kami terima menggambarkan rasa tidak selesa dan tidak senang hati ibu bapa berkaitan dengan perhiasan yang keterlaluan di sekolah Puan untuk sambutan perayaan tahun baru Cina 2020. Ada juga ibu bapa yang membayangkan keadaan Sekolah yang seolah-olah telah di hias seumpama gedung perniagaan milik China dan terdapat unsur-unsur keagamaan Selain Agama Islam yang telah mendatangkan perasaan tidak aman dan Damai di kalangan pelajar beragama Islam dan bertentangan dengan Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan.

Di lampirkan gambar-gambar perhiasan yang di maksudkan di sekolah Puan.

4. Selanjutnya, PUTRA juga menyatakan bahawa tindakan Puan membenarkan perhiasan berlebihan untuk perayaan agama masyarakat Cina ini di sekolah Awam juga adalah bertentangan dengan Perkara 12(3) Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan bahawa “tiada sesiapa boleh menerima apa2 ajaran agama atau menyertai apa2 Amalan agama Selain ugamanya sendiri”.

5. Selanjutnya, tindakan Puan ini juga adalah satu bentuk penyebaran dakyah agama lain di kalangan pelajar beragama Islam yang bertentangan dengan Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan.

6. PUTRA dengan ini memberikan masa 3 hari kepada Puan daripada Tarikh surat ini untuk menurunkan semula kesemua perhiasan perayaan keagamaan kaum Cina di SMK Pusat Bandar Puchong 1.

7. Sekiranya pihak Puan enggan untuk berbuat demikian, kami akan melaporkan kepada pihak berkuasa untuk tindakan lanjut.

Sekian dan terima kasih.

Mohd Khairul Azam Bin Abdul Aziz
Naib Presiden
Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTRA)
Pengerusi Biro Aduan Awam dan Undang-undang PUTRA
0129770412

vernakular

DOKUMEN SAMAN PEMULA SAMAN KEABSAHAN SEKOLAH VERNAKULAR DI MAHKAMAH TINGGI

AFIDAVIT SOKONGAN SEKOLAH VERNAKULAR HC

 

SAMAN PEMULA MOHD KHAIRUL AZAM HIGH COURT

 

Antara laporan media adalah seperti berikut

https://www.sinarharian.com.my/article/62309/BERITA/Mahkamah/Peguam-sekali-lagi-cabar-sistem-sekolah-vernakular-di-Mahkamah-Tinggi

 

Berikut pula ialah rakaman sidang media pemfailan Saman Pemula memohon Perintah Deklarasi Mahkamah Tinggi untuk mengisytiharkan Seksyen 17 dan 28 Akta Pendidikan 1996 (yang memberikan kuasa kepada Menteri Pendidikan untuk menubuhkan Sekolah Vernakular yang di kecualikan menggunakan bahasa kebangsaan untuk maksud rasmi) sebagai bertentangan dengan Perkara 152 (1)(a) Perlembagaan Persekutuan.

 

ADAKAH ORANG CINA DI MALAYSIA SETIA ATAU MEMPUNYAI NIAT TERTENTU ?

1. Pendatang Cina ke Tanah Melayu kebanyakannya berasal dari bahagian selatan China, iaitu dari wilayah-wilayah Fukien, Kwangtung dan Kwangsi.

2. Menjelang tahun 1830, bilangan imigran Cina di negeri-negeri Melayu dianggarkan berjumlah kira-kira 40 000 orang (Purcell, (1997) dalam Ruslan Zainuddin, 2003).

3. Mereka berbondong2 meninggalkan kampung halaman mrk atas beberapa faktor seperti peperangan, kebuluran dan lain-lain. Sebagai contoh, semasa pemerintahan Dinasti Manchu (1644-1911), pemberontakan dan kekacauan sering berlaku akibat perasaan tidak puas hati rakyat seperti Pemberontakan Taiping (1850-1864) dan Pemberontakan Boxer (1899-1900). Huru-hara dan banyak nyawa terkorban menjadi ketakutan orang Cina untuk berhjirah ke luar, khususnya ke Tanah Melayu (Ruslan zainuddin, 2010).

4. Cara kemasukan imigran Cina ke Tanah Melayu ialah melalui sejenis sistem kemasukan khas yang dipanggil tiket kredit. Tiket kredit dipraktikan dalam usaha membawa masuk imigran dari Cina secara sistematik dan berkesan. Usaha British ini dibantu oleh agensi-agensi kerja yang menguruskan kemasukkan imigran Cina ke Tanah Melayu. Kaedah ini memerlukan imigran Cina ini berhutang terlebih dahulu dan membayarnya sehingga selesai.

5. Kaedah kedua, iaitu Khek Thau (ketua). Apabila tiba di Tanah Melayu, ejen-ejen ini akan menjual buruh-buruh ini kepada majikan yang memerlukan khidmat buruh di Tanah Melayu khususnya pengusaha lombong bijih timah yang dimiliki British. Buruh yang dibeli, terpaksa berkerja untuk tempoh tertentu tanpa gaji, kerana gaji mereka dikira telah dibayar ketika majikan membeli mereka dari ejen dahulu.

6. Cara ketiga ialah melalui bantuan rakan atau anggota keluarga. Mereka yang menggunakan cara ini dikenali sebagai Sin Kheh. Melalui kaedah ini, ejen yang membawa mereka ke Tanah Melayu yang mengatakan bahawa kebajikan mereka di sini akan dijaga sepenuhnya oleh majikan, hakikatnya,mereka menjadi mangsa penindasan majikan. Selepas tamat kontrak bekerja dengan majikan yang membeli mereka, barulah mereka akan dilepaskan dan dibenarkan berkerja dengan majikan lain. Apabila sudah tidak terikat, mereka dikenali sebagai Lau Khek.

(kredit kepada blog http://kemayangambai.blogspot.com/…/kedatangan-imigran-cina…)

7. Saya telah mempersoalkan proses pemberian kewarganegaraan kepada pendatang ini yang tidak sah di sisi perlembagaan bagi Menyokong kenyataan YAB Tun Mahathir

https://www.editormalaysia.com/11836/

8. Jadi apabila semalam saya mempersoalkan motif Dong Zhong membantah 3 mukasurat yang mengandungi sedikit tulisan jawi dalam buku teks Sekolah Vernakular https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2909439982420915&id=529953190369618

Saya hari ini berkongsi kesangsian saya terhadap kesetiaan kaum China di Malaysia.

9. Mereka ini hati kiblat dan Jiwa mereka bukan untuk Malaysia. Mereka hanya membuka cawangan Negara China di Malaysia.

10. Mereka hanya selangkah atau dua langkah saja lagi untuk menguasai Malaysia ini secara keseluruhannya.

11. Dan orang Melayu? Hujan2 ni tarik selimut dan terus tidur lena berterusan. Bangun tidur tengok dah kena tawan, dia salahkan Melayu lain yang dia kata tak buat apa2.

Buzze Azam Aziz

KEZALIMAN TERHADAP ORANG MELAYU DI KUNDANG.

1. Saya dan rombongan PUTRA telah menziarah mangsa2 perobohan rumah di Kampung Melayu Kundang semalam.

2. Saya juga telah menerima salinan kesemua kertas saman yang di failkan Kedua2 pihak dalam tindakan ini dan berdasarkan fakta2 yang telah saya Baca dan lihat berdasarkan hujah Kedua2 pihak, saya menyatakan fakta ya spt berikut :-

a) Penduduk telah meneroka Tanah Hutan tersebut utk pertanian dan Perumahan sejak tahun 1986.

b) Tanah tersebut adalah milik Kerajaan Negeri dan tiada sebarang rancangan Pembangunan di buat di Tanah tersebut pada tahun 1986.

c) PADA tahun 2010, wakil penduduk telah membuat carian dan rekod PTG tahun 2010 mengesahkan tiada pemilik berdaftar utk Tanah tsbt.

d) Dari tahun 1986, tiada sebarang larangan meneroka atau larangan membina penempatan di kawasan tersebut oleh Krjn Negeri.

e) Pada tahun 2010, penduduk memohon kepada PTG Gombak utk memohon Tanah Kerajaan untuk tujuan pertanian.

f) Permohonan di sokong Penghulu Mukim Rawang dan tiada sebarang penolakan permohonan di berikan PTG Gombak terhadap permohonan penduduk.

g) Bekalan api dan air juga di terima oleh penduduk sejak 1986 tanpa masalah dari pihak TNB dan Syabas.

h) Pada tahun 2013, seorang penduduk telah membuat semakan pelan di PTG Gombak dan rekod PTG Gombak tahun 2013 berkenaan masih menunjukkan Tanah tersebut masih tiada pemilik.

i) Pada pertengahan 2017, Wangsa Masyhur Sdn Bhd memfailkan permohonan milikan kosong Tanah dan Mahkamah memberi Perintah pelaksanaan pada 5.3.18.

j) WMSB mengaku telah memiliki Tanah tersebut dari krjn Negeri Selangor pada tahun 2002.

k) Walaubagaimanapun, penduduk mempersoalkan Mengapa tiada maklumat pemilikan di rekodkan di PTG Gombak pada tahun 2002 sedangkan semakan penduduk tahun 2010 dan 2013 masih tidak me rekodkan sebarang milikan.

l) WMSB menyatakan penduduk telah menceroboh Tanah mereka sedangkan fakta menunjukkan penduduk telah meneroka di situ sejak 1986 dan tiada sebarang Notis larangan atau pagar di bina atas Tanah tersebut oleh WMSB sejak 2002 hingga 2017.

ISU UNDANG-UNDANG

3. Benar pemilik Tanah berhak utk mendapatkan milikan kosong Tanah mereka.

4. Tetapi kenapa baru di tuntut sekarang? Selepas 17 tahun mrk di katakan memiliki ya?

5. Benarkan penduduk ini menceroboh Tanah itu sedangkan PTG Gombak pun tak pernah larang mereka meneroka dan menduduki Tanah tsbt?

6. Kenapa nak roboh kan 13 buah rumah tu sekarang dan ada 60 rumah lagi bakal di robohkan sedangkan Pembangunan yg di rancang akan di buat di situ hanya di jangka bermula tahun 2025?

7. Tak boleh ke sabar sikit, berunding elok2 sebelum suka suki mak bapak kau pegi roboh rumah orang?

8. Kalau binatang pun marah sarang mereka di ganggu, kau ingat penduduk ni patut sambut kehadiran jentolak kau dengan paluan kompang Bunga manggar dsb?

9. Semua ini adalah antara isu undang2 yang akan di Hujahkan saya di Mahkamah nanti.

10. Seeloknya Kerajaan Negeri masuk campur dan bantu wujud kan situasi menang2 di sini.

11. Kalau kuil Hindu Seafield krjn Negeri tolong, keluarga Bekas komunis di serendah MB sendiri turun bagi Geran, apakah Melayu di Kundang ni takde maruah langsung di layan sebegini?

12. Mrk ni bukan setinggan. Mereka dah teroka dan dah memohon duduk secara sah di situ dan takde sesiapa pernah melarang pendudukan mrk di situ.

13. Tiba2 je kau datang dengan jentolak nak roboh rumah orang.

14. PUTRA akan mempertahankan hak undang2 penduduk Melayu Kundang ini sehingga ke titisan air liur terakhir.

18. Alang2 menyeluk pekasam.

19. Biar sampai ke pangkal telinga.

Sekian terima kasih

Mohd Khairul Azam Bin Abdul Aziz
Naib Presiden
Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTRA)
Pengerusi Biro Aduan Awam dan Undang-undang PUTRA
0129770412

ORANG MELAYU DAN BUMIPUTERA SABAH DAN SARAWAK BOLEH SAMAN KERAJAAN TUNTUT HAK KEISTIMEWAAN PERLEMBAGAN

ORANG MELAYU DAN BUMIPUTERA SABAH DAN SARAWAK BOLEH SAMAN KERAJAAN TUNTUT HAK ISTIMEWA PERLEMBAGAAN.

1. Menurut Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan, orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak mempunyai hak istimewa dalam bidang Pendidikan, biasiswa, permit perniagaan, lesen & kemudahan latihan.

2. Semua hak istimewa ini adalah bagi mengiktiraf kemurahan hati orang Melayu untuk bersetuju memberikan taraf kewarganegaraan dan berkongsi Negara Persekutuan Tanah Melayu (Malaya) ini dengan pendatang sejak tahun 1957 hingga kini.

3. Selepas 62 tahun Malaya Merdeka, keturunan pendatang secara automatik menikmati taraf kewarganegaraan tanpa perlu mengisi apa2 borang permohonan kewarganegaraan sedangkan orang Melayu dan anak Negeri Sabah dan Sarawak tidak menerima apa2 kelebihan hak istimewa secara automatik berbanding keturunan pendatang malah seolah2 hidup secara sama taraf dengan pendatang.

4. Sedangkan sebenarnya keturunan pendatang ini adalah ibarat warganegara kelas 3 sahaja sepatutnya di Malaysia ini, bukan bersaing dalam Padang yang sama dengan penduduk asal.

5. PUTRA mahu mengembalikan status quo hak istimewa orang Melayu dan anak Negeri Sabah dan Sarawak sepertimana yang termaktub di dalam Perlembagaan.

6. Oleh itu, PUTRA dengan ini meminta semua orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak untuk memohon biasiswa, permit perniagaan dan kemudahan latihan kepada Agensi2 Kerajaan yang berkaitan.

7. Sekiranya permohonan itu di tolak, mohon Hubungi secara mesej whatsapp Sekretariat Biro Aduan Awam dan Undang-undang PUTRA di talian +60176635719.

8. Anda juga boleh meninggalkan mesej di laman Facebook Biro Aduan Awam dan Undang-undang PUTRA di pautan berikut https://www.facebook.com/Biro-Aduan-Awam-PUTRA-722635254839897/

9. Selepas menerima maklumat, PUTRA akan berbincang dengan tuan/Puan untuk mengambil tindakan undang2 terhadap Agensi2 Kerajaan yang tidak mematuhi Perkara 153 Perlembagaan ini.

10. Ini Negara asal milik Kita, bukan milik pendatang yang tidak pernah bersyukur menerima taraf warganegara.

11. Ini masanya Kita kuatkuasakan hak istimewa Kita di sisi perlembagaan.

https://malaysiagazette.com/…/jangan-layan-rakyat-sabah-sa…/

#RasisBeperlembagaan
#AkuTutupSekolahKau

Mohd Khairul Azam Bin Abdul Aziz
Naib Presiden
Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTRA)
Pengerusi Biro Aduan Awam dan Undang-undang PUTRA
0129770412

Antara Titah Sultan Nazrin tahun 2013 dahulu.

Ini adalah antara titah Sultan Nazrin tahun 2013 dahulu.

#################################

Pemangku Sultan Perak, Raja Dr. Nazrin Shah bertitah, Yang di-Pertuan Agong dan Raja-raja Melayu bukan boneka yang hanya sekadar menurunkan mohor perkenan kepada setiap dokumen yang dipersembah dengan mata tertutup, mulut terkunci dan tangan terikat tanpa kuasa menyuarakan pendirian.

Sebaliknya, titah baginda, raja dan Yang di-Pertuan Agong berperanan sebagai penimbang tara yang adil dan saksama jika mendapati nasihat yang dipersembah menyimpang daripada undang-undang, tergelincir daripada landasan keadilan, berunsur penindasan atau boleh memudaratkan negara.

Baginda bertitah, raja tidak harus rasa tertekan dan tidak semestinya memberi perkenan jika nasihat yang dipersembah bertentangan syarak, bercanggah dengan Perlembagaan serta undang-undang sehingga memungkinkan berlakunya penindasan dan kezaliman.

“Raja Berperlembagaan memiliki tiga hak. Pertama hak untuk dirunding, kedua, hak untuk memberi nasihat dan terakhir hak untuk memberi peringatan.

https://www.malaysia-today.net/…/yang-di-pertuan-agong-sul…/

################################

Zaman kegemilangan Kesultanan Melayu dahulu, sebelum tahun 1957, kita dapat lihat melalui filem2 arahan dan lakonan P. RAMLEE, rakyat Bebas masuk ke Istana untuk mengadu kepada Sultan jika berlaku apa2 musibah seperti haiwan merosakkan tanaman, lanun membakar simpanan jerami dsb.

Raja pula selepas mendengar keluhan rakyat akan segera menitahkan Bendahara Negara untuk memberikan bantuan dan menitahkan Temenggung untuk Menjaga keamanan.

Begitu lah gambarannya peranan Sultan dahulu dan hubungannya dengan rakyat.

Raja dan Rakyat berpisah tiada.

#################################

Eh jangan ingat itu zaman dulu punya cerita dongeng saja.

Tahun 2019 ni pun, tanggungjawab Raja dan YDPA tu masih ada dalam Perlembagaan Persekutuan.

Contohnya Perkara 153 Perlembagaan.

Adalah menjadi tanggungjawab YDPA utk memelihara kedudukan istimewa orang Melayu dalam bidang Pendidikan, latihan permit perniagaan dan sebagainya.

Jadi apabila orang Melayu rasa di tindas haknya, tak dapat hak Perlembagaannya seperti peluang Pendidikan, latihan atau permit, maka tak salah rakyat mengadu kepada Yang Di Pertuan Agong atau Sultan di Negeri masing2.

Tapi kenapa memorandum Aduan rakyat itu nak di sampaikan kepada Istana amat susah dan payah?

Nak jumpa pegawai Istana pun susah?

Nak masuk mengadap apatah lagi.

Jadi di mana kedudukan Titah Sultan Nazrin berkenaan?

https://www.malaysia-today.net/…/yang-di-pertuan-agong-sul…/